Nov 24, 2010

they make me smile like forever!

Hey blog!

It's been, what, two months?? I still haven't anything to write here. This proves I've got a lot of works to do. And when I say 'work' I mean a bunch of Philadelphia-related stuff.

Tapi segala sesuatunya sudah selesai pada waktunya. Phils Birthday, Welcome to Talent, Camp Maba are on have-done list. And now, i have, at least, one week to take a breath before back to work, thinking about christmas.. For the time being, I gotta make the most out of what little time I have left to just chill and get ready for the xmas event that's waiting for me just round the corner.

Like right now, I'm just sitting here, in the warm of my room, waiting for my class which is starting at 4 p.m., smelling the scent of rain, trying to remember what things which made me smile lately.. I've got plenty of reasons to smile. So I guess, I know what I will talk about..

October 29th went out surprisingly with a bang. It was an unusual Friday because there is no Phils fellowship due to midterm test. So I use it for pengurus philadelphia FIB's fellowship. Waktu itu gw bener2 antusias kesenengan karna semua pengurus ngumpuuuul! Ya bisa dibayangin sendiri lah gimana susahnya cari jadwal kosong yg sama di antara 15 orang pengurus ini..

Kalo pengurus kumpul itu identik dengan curhat2an. So I built the athmosphere sedemikian rupa biar semuanya bisa saling terbuka satu sama lain.. First, I asked their opinion about BPH. Dikarenakan tiap fellowship, cuma BPH yg ga kebagian sharing. Daripada kelupaan jd gw taro di awal. Semua menilai kinerja gw dan yani dan yaaaaak hahahahaha bikin ngelus dada. Ga ada satupun yg bagus yg keluar dari mulut mereka. Kurangnya ketegasan sampe hal2 non sense kayak cara duduk semuanya salaaaaaah. I reacted those things positively, at least I knew that they actually don't like that thing, this thing and yessss i hardly thought how to change those habits.

Next, yang dibahas adalah kondisi dan kinerja per komisi. Before that day, many of them told me problems on their own divisions. Hal2 yang bikin mereka selek satu sama lain, hal2 yg bikin gw selalu jerit sama Gusti Yesus saking gatau harus gimana nyeleseinnya. So I just wanted the problems could be cleared on that fellowship. One by one started to speak up. Saking terbukanya sampe bikin ngelus dada tiap ada yang buka suara. Gimana ga, tiap ada yang ngomong, pasti ada yang ngompor2in sampe akhirnya debat ga berujung. Yang ini udah ditenangin, pas ada yang ngomong, ada yang kepancing lagi. Ga abis2.. Ga ko, gw ga pengen mati selama jadi penengah mereka, cuma pengen ditelen bumi sampe fellowship selese :p

hahaha mimpi apa gw semalem sampe pengurus2 gw jd crash semua gini. Dikarenakan pada ga sabaran dan kalo ga cepet2 dipotong, bisa2 sampe jam 10 malem fellowship ini ga bakal selese. Akhirnya dengan terpaksa, gw menyerahkan semua masalah2 yang belom selese di dalam doa penutup.

Doa.

Selese doa, buka mata dan semua teriak "WE LOVE YOUUUUUU".

Dan satu kalimat dari Basilea "Kak Atal selalu nanyain keadaan kita, tapi kita semua ga ada yang pernah sekalipun nanya gimana keadaannya kak Atal. Maaf ya kak.. Ini buat kak Atal. Kita semua sayang kak Atal. Dibuka kak kadonya!"

Buka kado. I stunned and smiled :) Foto pengurus dan sebuah kartu ucapan di mana ada pesan dari ke 14 orang pengurus. Tambah 1 dr kochan :p

"Tau ga sih kak dari tadi emang kakak ga sadar apa kalo kita semua megang hp? Kita smsan tau kak.. Nih baca nih."

"Yang tadi itu 70% fiktif ko kaaaaaak.."

Couldn't have asked for more. I'm happy to know that they gathered and texted behind my back. I finally had what I had always wanted: good communication among them.

We're now just this much closer to become a unity. Ready to face the next seven months with smile or even with big bad problems out there. Nobody's gonna say that it's always gonna be rainbows and butterflies. Fuck-ups are inevitable and difficulties lay ahead. And I hope those will be our stepping stone that will lead us to unity.

Million of thanks to you guys Yani, Yaya, Natan, Jim, Olin, Icha, Ecca, Adel, Henry, Rey, Yonatan, Ading, Kristine, and Yere for your sweet, encouraging surprise.

Speaking of which, kochan, thank you for your supports, supports, supports, supports and supports :)


It's almost 4, I better sign off now. Will let you guys see the pictures <3 br="">



behind my back!



The Fellowship





SURPRISEEEEEEE!







goshhhh, I FREAKING LOVE THEM :)